Osa artikkelista katoaa

  • Käytän paljon aikaa artikkelin kirjoittamiseen ja kuvien lisäämiseen ja kun painan tallenna luonnos tai julkaise, suurin osa tekstistä ja kuvista on kadonnut, eikä niitä saa enää palautettua :( Missä ihmeessä vika? Tämä on käynyt jo monta kertaa ja harmittaa todella paljon, kun olen reissussa ja aikaa netissä hengailuun ei todellakaan ole liikaa, eikä aina edes mahdollisuutta. Onko joku maksimimäärä kuvia tms, joka tuon aiheuttaa?

    Blogini: (visible only to logged in users).

  • Moikka!

    Tallennan itse usein luonnoksia, eikä tällaista ole minulle koskaan tapahtunut. (Ja tällaista ei tietenkään kuuluisi tapahtua, vaikka paljonkin esim. kuvia lisäisi.)

    En oikein osaa neuvoa, mitä tilanteessa voisi tehdä…
    Ensihätään voisit ainakin aina ennen julkaisua kopioida tekstin leikepöydälle… jos artikkeli ei tallentuisikaan kokonaan, niin saisit sieltä ainakin vielä palautettua tekstin…

    Mitä selainta käytät? Tai käytätkö esim. kännykän ohjelmaa?
    Ja jos vielä jotain muuta osaisit ongelmasta kertoa.

  • Kiitos vastauksestasi.

    Sain ongelman nyt osittain katoamaan, kun muistan käyttää esikatselua. MUTTA nyt ilmeni uusi ongelma. Yritin muokata artikkelia, koska tekstin ja kuvan väliin oli jäänyt ylimääräistä tilaa. Sain kyllä ne tyhjät rivit pois, mutta lisäksi tekstin ensimmäinen kappale siirtyi itsestään viimeiseksi esikatselutilassa. Tuossa päivityskohdassa teksti on ihan oikealla paikalla ensimmäisenä… Todella outoa.

    Minulla on matkassa mukana alle kuukauden vanha miniläppäri. Tehoton vehjehän tämä on, mutta olen ollut siinä uskossa, että riittäisi blogin päivittämiseen. Selain on windowsin joku uusin versio. Joku tässä nyt mättää, kun tulee tälläisiä eriskummallisia ongelmia :(

  • Kiitos vastauksesta. Täällä taas taistelen uuden artikkelin päivittämisen kanssa ja revin hiuksia päästäni. En oikein hallitse näitä tietokoneita, joten selaimen vaihtaminen kuulostaa isolta urakalta :( Tässä on siis windows7.

    Päivittelen tuota blogia sillä tavalla, että kirjoitan ensin tekstin wordpadiin, koska nettiyhteyttä ei ole. Sieltä wordpadista sitten kopsailen sitä artikkelin kirjoituskohtaan. Tänään mikään ei tunnu toimivan ja mietin jo pitääkö minun vaihtaa kokonaan johonkin toiseen ohjelmaan. Kaksi kertaa kävi jo siten, että lisäsin tekstin ja kuvan. Tämän jälkeen kopsasin lisättäväksi lisää tekstiä ja tadaa, aiempi teksti ja kuva katosi kokonaan. Näin tapahtui kaksi kertaa. Seuraavaksi pääsin jo pidemmälle, mutta sitten kävi taas niin, että ensimmäinen kappale siirtyi viimeiseksi ja tekstien fontit muuttuivat yhtäkkiä eri kokoisiksi. Ei jaksaisi enää :(

  • seikkailumaailmalla:

    Selaimella tarkoitetaan ohjelmaa, jolla selailet nettisivustoja. Niitä ovat mm. Internet Explorer (tod.näk. sinulla käytössä), Mozilla Firefox ja Google Chrome.
    Niitä voi ladata koneellensa vaikka kuinka monta ja siihen menee muutama hassu minuutti aikaa. :P
    Itse tykkään eniten Firefoxista: http://www.mozilla-europe.org/fi/firefox/ – suosittelen asentamaan!

    Windows 7 taas on tietokoneen käyttöjärjestelmä.

  • Mutta siis itse asiaan:

    Jos kopioit tekstiä muualta (esim. tekstinkäsittelyohjelmasta), käytä liitä-painikkeita editorissa! Muuten menee muotoilut sekaisin.

    Saat kaikki editorin painikkeet näkymään, kun klikkaat ensimmäisen rivin kuvakkeista viimeisintä (kun viet kursorin sen päälle, niin siinä lukee ”Näytä/piilota lisäasetukset”).

    Sitten näet alarivillä keskellä kuvakkeet (tekstin värin valitsemisen jälk. olevat), joista toinen on ”liitä muotoilemattomana” ja toinen ”liitä wordista”. Käytä ensimmäistä, niin mitään muotoiluja ei tule mukaan. Näin ei pitäisi olla mtn ongelmaa.

  • Selitys oli ehkä vähän sekava, niin tässä kuvakaappaus, johon merkkasin nuolella tarkoittamani painikkeet:

  • Kiitos! Tuo oceansoulin printscreeni oli mainio. Uskon, että siitä tulee olemaan iso hyöty. Olinkin vähän ihmetellyt, kun ei esim. fontin väriä pääse säätämään *nolotus*, mutta nyt sainkin käyttööni lisäpalkkeja :D

    Täytyy ladata tuo Firefox, jos se ei kerran sen hankalampaa ole.

  • The topic ‘Osa artikkelista katoaa’ is closed to new replies.