CSS hr line in een table

  • Ik heb een table in een pagina en tussen elke horizontale rij heb ik een rij met een hr lijn staan. Maar ik zie hem niet verschijnen, maar verschijnt wel in het opmaken van de pagina.
    Dus dit is een CSS kwestie. Dus ik moet wat in de CSS zetten, maar wat.
    Dat isdus mijn vraag. Wat moet ik in mijn CSS zetten om die lijnen te laten zien.
    Het gaat trouwens over deze pagina: http://dennispater.com/album/carnaval-2006/
    Alvast bedankt ;)

  • Volgens mijn moet je hiervoor helemaal niet naar je CSS code te gaan zien. Je hebt het toch over de opmaak van je tabel, niet?

    Deze kan je makkelijk aanpassen zodat hij lijnen tussenin toont, en ik geloof dat dat toch de bedoeling is. Hieronder zie je bijvoorbeeld de code voor een tabel met een dubbel randje.
    <table style="text-align:left;width:100%;" border="1" cellpadding="2" cellspacing="2">
    <tr><td>cel1</td><td>cel2</td></tr><tr><td>cel3</td><td>cel4</td></tr></table>

  • als je een border er in zet krijg aan alle kanten een lijnte oftewel een hokje. Ik zou graag boven en onder alleen een lijntje willen hebben. Daarom leek mij een tr wel zo toepasselijk met daarin een lijn.

  • een tr is de code voor een nieuwe lijn te definieren, in elke lijn moet verplicht 1 td zitten, oftewel 1 cel. Gewoon tr’s toevoegen heeft geen effect en zou een foutmelding geven. WordPress verandert dit normaal gezien vanzelf in iets dat er het dichtste bij ligt.

    Een oplossing is het te doen zonder tabellen. Afwisselend een afbeelding links en rechts uitlijnen, met een tekstje ernaast. Hoe doe je dit? In de code <src=…. en nog wat zet je er nog achter align=”left” of align=”right” alvorens af te sluiten met nog zo’n haakje. De tekst die je dan nog typt komt gewoon naast de afbeelding te staan.
    Vervolgens zet je achter elke stukje test ook nog eens een lijn met “hr”

  • dank je onedayi Op deze manier had ik het nog niet gezien.

    Wat betreft de tr had ik er wil ingevoegd zelfs met de code dat hij twee cellen zal meenemen.
    Nogmaals bedankt voor het antwoord.

  • Het onderwerp ‘CSS hr line in een table’ is gesloten voor nieuwe reacties.