Tags » Tweeting

#YoureIt

Oh, how fun is it to #HASHTAG! The tactic is so simple, yet so freaking popular. About two years ago, I didn’t understand the depth of a hashtag, but today, there is so much power and connection through a tag. 293 more words

PR Tips

Introducing #CultureTravChat and the very exciting week ahead!

Let me start by apologising for the absence of late.

Since my last blog post, I’ve started a new job in a Berlin start-up, moved in with two lovely Germans in Neukölln, 322 more words

Travel

Tweeting for a change

Since I am personally interested in the problem of slacktivism (of which I will write more about in some other post, here is just a link about the general idea of it:  473 more words

The Bitchy/Sassy Issue

2014 saw many things but one strange phenomena was the rise of “sass”. Many people, mainly women aged between 16 and 25, found themselves the victim of the obsession with sass, myself included. 515 more words

Observationz

awoken

寒いというより痛い。空がいろんな色に変わる。夜空の色が薄い。オリオン座の位置が高い。地面が平で歩きやすい。柔軟剤を使ったタオルは肌触りがぬめっとしている。安い油と質の悪い砂糖による血糖値のジェットコースターは考えているよりずっとジェットコースターでその浮き沈みときたらそれがないときに比べるとおよそ気持ちの悪いものである。お野菜の味が薄い。現実逃避も何も行った先で見ているものも儘現実だ。何も考えずに歩いていたらただの大きな落ち葉を自然に避けていて、後になってここに牛の糞は落ちているはずがないと思い出す。日本にはそれほど可哀想なひとはいない。(そうでない選択もできるはずなのに)わざと疲れているひとが結構いる。英語でいう「How are you?」「I’m fine」といった七面倒くさいやりとりは意外と大切で日本ですらそういう習慣がさり気なく点在している。日本の間抜けなくらい平和なところがわたしはすき。旬のお野菜をその辺りで手に入れられる環境に感謝。まだ日本にも大道芸とか残っていて取り留めもないことにも笑えるくらいの素朴さがある。みんななにかしら考えている。ひとがどんなところに住んでるのか気になる。いままではそのひとがどんな曲を書いてもどこか「いい曲に決まっている」と信じ切っている自分がいたのに「なんか違う気がする」と感じるようになった。その違和感について取り留めていけないことだとか寂しいことだとか感じることもない。すこしだけ俯瞰してものを見てる節が強くなった気がする。以前なら理解するのに時間がかかったであろう日本語がそのまま頭の中に溶け込んでいく。内臓が欲することがわかるようになる。苦くて苦くて仕方のなかった薬湯が苦く感じなくなった。食べ物が美味しい。ちょっと心身がぐらついてもそれにいちいち落ち込まない。思い出と記憶の違いを知る。姿勢がよくなった。背が伸びた。勉強が楽しくて仕方ない。また当たり前みたいにあそこへ行こうと考えている。忘れることが怖くない。美化したりしない。楽しいことは楽しい。ひとに対してがっかりしたりされたりすることが怖くない。欲しいものは目を凝らせば案外近くにあったりするし、ひとやものや空気や運みたいなものがそこへ導いてくれたりする。ひとに愛されることとか結構どうでもよくなる。大事なことだけどそんなことに躍起になってるより自分のことが先。自分は想像以上に自分に甘いし、自分は想像以上に自分に厳しいし、自分は想像以上に自分らしい。やりたいことが芋づる式に出て来てしまって大変。ニュートラルでいれる範囲が広がる。何でもしてみたい。一歩引いて見ることはサミシイことじゃない。案外ひとのこと疑ってかかってる。でも最初から信じれるなんてあり得ないことだと思う。何で痛いか、何で疲れるのか、それが明確になっただけでいろんなことがうまく行く。自分の予想や想像と反するひとの行動やレスポンスを受容できるようになってくる。案外みんなふつうである。わたしだってふつうである。地球そのものが極端だったり平坦すぎたり凸凹してるのだから、人間だってそうであっておかしくはない。善悪は逆さからみたらまた善悪に見えるもの。わたしの想像の範囲外のことは、怖いけど楽しい。足が寒い。わたしっていろんなひとがいる中でもかなり食欲と睡眠欲に忠実。自分のそういうところ、案外すき。

Tweeting

It's Your Life - Tweeting With the Stars: The Oscars

This weekend brings us The Oscars and along with that comes a flutter of anticipation on social media.  Whether you are a celebrity awaiting the winners announcement or someone who is a bit of a movie buff you can feel the tension rising as this week goes on! 184 more words

Fun

Tweeting - Not Just For The Birds Anymore

Among a throng of booming social media websites – Facebook, YouTube, InstaGram – with posts as long as the day is, one website poked its head up and suggested something new. 568 more words

GIT 221