reacties naar een bericht? is dat nederlands?

  • ik heb ‘theme’ Ambiru, simpel en zonder poespas en voor mij is dat (voorlopig) genoeg.
    Als er een reactie op een bericht komt staat er met koeieletters: 1 (2,3,x) reactie(s) naar “(topic)”. Ik vind dat zóóóóó krom klinken (volgens mij is het een reactie op, hooguit ‘naar aanleiding van’, maar dat is weer veel te lang. Of ben ik gek? – laat ’t me gerust weten en kom met citaten uit de VanDale oid die m’n ongelijk bewijzen, dan kan ik er mee leven. Nu heb ik het gevoel voor lul te staan met krom Nederlands waar ik volgens mij zelf geen invloed op heb. Of is er een mogelijkheid die tekst te wijzigen? Ik heb gezocht maar heb het tot nu toe niet gevonden….

    Om een ander thema te nemen vanwege dit (in mijn ogen) foutje vind ik weer jammer omdat het voor de rest ok is, een optie zou zijn over te schakelen op de Engelse versie. Een deel van de teksten is al Engels, iets waar iemand anders zich al aan stoorde, eerst staat er ‘leave a comment’, verderop weer ‘commentaar’, mij kan dat niet zo boeien. Maar ‘een reactie naar een bericht’ stoort me dus wel….

    De blog waarbij ik hulp nodig heb is (alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers).

  • @pitzwolken: Helaas kun je daar weinig aan doen, je zou eens een andere theme kunnen proberen, maar ik ben bang dat het in de vertaling zit die nu gebruikt wordt op WordPress.com.

    In dit geval dus keurig vertaald hoor: Respond to -> Reactie naar… maar helaas in het gebruik hier op WordPress.com nu net even anders.
    Letterlijke vertalingen werken nu eenmaal niet altijd optimaal.

  • Ik heb ondertussen begrepen dat er een ‘WordPress translation project’ is, gerund door vrijwilligers, het is me niet helemaal duidelijk hoe dat werkt, ik trof er wel een ellenlange lijst aan met vertalingen (betwijfel of de link werkt, volgens mij moet je eerst bij de vorige link de taal instellen, dan via ‘all items’ kom je bij die lijst. Ik vond wel daar wel ‘comment on’ keurig vertaald als ‘reactie op’, maar alles staat kris kras door elkaar, ‘respond to’ kon ik niet zo gauw vinden. En dan verschil de toepassing kennelijk nog per theme, ik zou niet weten wat de string naar m’n theme (en dan het bewuste kopje) is.
    Misschien moet ik maar helemaal overstappen naar de engelse versie, een deel van de teksten is toch al in het engels, nou is het een mix van nederlands en engels, ook een beetje raar.

  • zeker een haakje, slash whatever vergeten bij de eerste link of zo, moet zijn: ‘WordPress translation project’, voor alle zekerheid:

    Welcome

  • heb ondertussen bij het ‘transtlation project’ deze gevonden (had me voorgenoemen niet die hele brij door te nemen, maar zo zit ik dan toch niet in elkaar):

    %1$s – Comments on %2$s
    %1$s – Reacties op %2$s

    Volgens mij zou dat ‘m toch moeten zijn, én die is goed, kennelijk zijn er toch weer meer versies….

  • Het onderwerp ‘reacties naar een bericht? is dat nederlands?’ is gesloten voor nieuwe reacties.