Tags » Syukur

Super-Late-Post: Lebaran dan Agustusan

Aaargh, saya kangen ngeblog. Dan setelah sebulan lebih nggak ngeblog, akhirnya sekarang disempetin deh. Meski kerjaan setiap hari pasti berhubungan sama internet dan media online, tapi tiap mau ngeblog rasanya itu ya-ya-nggak-nggak gimana gitu, hehe. 503 more words

Notes

Hakikat syukur

Alhamdulillah dapat jugak menghadirkan diri dalam bulatan gembira petang semalam. Walaupun agak tergesa-gesa..terpaksa pulak balik awal sebab nak hantar inchek suami, mak dan bapak naik bas nak ke Johor. 277 more words

Halaqah

Worthy is the Lamb

Worthy is the LambĀ — Lagu pujian ini ingin saya nyanyikan sepanjanng hari ini. Sepanjang malam saya diliputi kegelisahan menunggu akan suatu kepastian berikutnya. Saya telah berdoa dan saya telah berserah. 94 more words

Pujian

Bersyukur

Syukur secara mudahnya boleh dimaksudkan sebagai kefahaman, kesedaran dan keinsafan bahawa semua nikmat yang ada pada diri seseorang hamba itu, baik yang lahir mahu pun yang batin, Semuanya daripada Allah swt sebagai pemberian daripada-Nya. 101 more words

Precious Thots

Tamparan Syukur

Berarti yudith aja ini ya yang kondusif lingkungan kerjanya?

Entah kata2 Mba Herti itu terngiang-ngiang di pikiran sampe sekarang. (Apa sih dith tiba-tiba langsung bahas begitu gaje dah).

514 more words

Hujan Tiba - oleh Satria Wibawa

Tak kala malam tiba
Hujan turun dengan derasnya
Sampah di jalanan disapunya
Hingga bersih tak tersisa

Petir menyambar-nyambar
Membuat kaca jadi bergetar
Setiap suara hampir tak terdengar… 25 more words

Puisi Syukur

'Nano Nano' minggu ini: Allah selalu punya jalan membuat kita bersyukur

Yah, salah satu ayat yang paling saya suka ada dalam surat Ar-Rahman. Ayat yang beberapa kali diulang-ulang, mengingatkan kita betapa banyak nikmat Allah yang mungkin sering tidak kita syukuri. 1,111 more words

Anak